BAŞARIYA GİDEN YOL
Bir insanı diğerlerinden farklı yapan şey yaşadıklarından çıkardığı
tecrübelerdir. İnsanlar yaşadıklarından edindikleri tecrübelerle çok şey
öğrenirler. Yeni neslin en büyük avantajı, daha önceki kuşakların geceli
gündüzlü çalışmalarından, yıllar süren
emekle yoğrulmuş mücadelelerinden çıkarılmış dersleri, sahip oldukları çağdaş
iletişim olanakları sayesinde aynı sıkıntıları çekmeden edinebilme
kolaylığıdır.
Başarıyı
ve mutluluğu sağlayan insanın fikirleridir. İnsanın dertlerini, sıkıntılarını,
tasalarını korkunç hale getiren ve çekilmez kılan ya da çözülebilir basit
sorunlar haline getiren de gene
insanın taşıdığı düşünceleridir. Hayata
iyiyi ve güzeli düşünerek yaklaşırsak iyi ve güzel sonuçlar alırız. Kötümser
yaklaşımın sonunda da olumsuz sonuçlar almak kaçınılmazdır. Onun için olumlu
düşünürsek, olumsuzu dahi olumluya çeviririz. Başarıyı yakalamanın sırrı da insanın fikirlerinde yatar.
Başaracağına inancı mutlak olan insan
için başarı kaçınılmazdır. Başarma azmimiz ne kadar güçlüyse, başarı da o kadar yakındır.
İnanın; İnsanın içinde o kadar sonsuz
bir enerji vardır ki, insan
kendindeki bu enerjiyi keşfettiği zaman hayal ettiği her şeye ulaşır...
Kısacası, başarılı olmak da, başarısız olmak da kendi elimizdedir. Mutlu yada mutsuz olmak da. Eğer başarılı olmak istiyorsanız kendinize başarılı bir insanı
örnek almalısınız. Onun gibi düşünüp, onun
gibi çalışmaya çaba göstermelisiniz. Eğer
başarılı İnsanların yolunu izlerseniz bir gün onun gittiğinden daha uzaklara
ulaşmanız içten bile değildir.
İnsan
gerçekten doğrudan yanaysa ve dürüstse, içinde başarma azmi varsa, başaracak gücü de var demektir. Hele
dürüstlüğünü ve başarma azmini nezaketiyle birleştirmeyi başarmış bir İnsan
için hayatta açılmayacak kapı yoktur. Benim bu konuyu özlü bir şekilde ifade
eden ve sıkça kullandığım bir tabir vardır: 'En büyük kabadayılık, efendiliktir.' Önemsediğim bir diğer konu da iş arkadaşlarımızla olan
ilişkilerimizdir. İnsanlar için çalıştıkları ortam ve bu ortam içindeki ilişkileri
çok önemlidir. Daha sağlıklı ve daha saygın bir İnsan olmak ve sağlıklı ve huzurlu bir çalışma
ortamı istiyorsak birbirimize saygı göstermeli, değer vermeliyiz. Mutlu olmak
uyumlu yaşamaktan ve uyumlu çalışmaktan geçer
Gerek
hayatımızda, gerekse çalışma ortamımızda aşırı tepkiler vermekten kaçınmalıyız.
Aşırı tepkiler ilişkilerimize dolayısıyla kendimize zarar verir. Dünyanın en
mutsuz insanları uyumsuz insanlardır. Ayrıca İş arkadaşlarının birbirini göz
ardı eden, birbirini yok sayan tutum ve davranışları işyerinde huzuru ve
verimliliği düşüren en önemli etkenlerden biridir. Bu nedenle ben, ofisboy'undan
genel müdürüne kadar bütün elemanlarıma ayrı - ayrı özel bir değer veririm.
Unutmayalım ki başkalarını önemsemek İyi bir yaşam tarzının vazgeçilmez
unsurudur. İnsanlara ne kadar değer verirsek, bizim değerimiz o
kadar artar.
Bizim
İşimiz insan ilişkisine ve kaliteli
hizmete dayanır O yüzden insanı etkileme vasfı çok önemlidir. Her çalışanın
etkileme vasıflarına sahip olması gerekir... İlgilendiğimiz müşteriyi mutlaka
etkilemeliyiz... Bunu sağlamanın yolu da mesleğimiz hakkında geniş bilgiye
sahip olarak kendimizi ve işimizi
geliştirmenin ve yeni gelişmeleri bilgi ve deneyimlerimizi müşteriye
anlatabilmekten geçer. Beklediğimiz verimi almak için önce müşterimize geniş
bilgi aktarmalıyız. Ne kadar geniş bilgi verirsek işimize vakıf olduğumuz
düşünülecektir.
Şu bir
gerçektir ki; müşteri işini iyi bilen satış uzmanından alışveriş yapmak ister.
Mükemmel bir hizmet ustası olmanın ön şartı özgüvendir. Kendimize olan güveni
hiç bir şartta kaybetmez ve bunu da karşımızdakine yansıtabilirsek istediğimiz
sonuçları alabiliriz. Başaramama korkusunu İçinde taşıyan insanlar hiçbir zaman
başarılı olamamışlardır. Başarıya ulaşmak için korkuların yenilmesi, yerine
eksiksiz bir özgüvenin konulması gerekir. Kusursuz bir özgüven eksiksiz basarı
getirir.
Öz güvenimizi kazanmak İçin korkularımızın üstüne gitmeliyiz. Satış yeteneğimizi de zor müşterinin üstüne giderek
geliştirebiliriz.
Unutmayalım
ki, başarının her türü için yol zordan geçer. Bir işin üstesinden gelmek için
karşılaştığımız ve yendiğimiz zorluklar başarımızın değerini arttıracaktır.
İşimizde daha seçkin bir yere ulaşmak ve kendimizi geliştirmek istiyorsak
dikkat etmemiz gereken özelliklerden biri de, müşteri karşısındaki
konuşmalarımız ve jestlerimizdir.
Akıcı bir konuşma ve bu konuşmayla
uyumlu jestler bizim yapımızı, karakterimizi ve niteliğimizi yansıtır. Kendini
iyi ifade eden ve karşısındakini etkilemeyi başaran ve içtenliğini tüm
davranışlarıyla belli eden bir satış uzmanının etkileyemeyeceği müşteri yoktur.
Çünkü içtenlik İnsanın en güzel özelliklerinden birisidir. İnsanlarla
girdiğimiz her türlü İlişkide öncelikle içten olmalıyız çünkü tüm insanların en önem verdiği özellik bir insanın
kendilerine olan yaklaşımının içten olup olmadığıdır.
Müşteri
ile olan ilişkimizde de kendimizi onun yerine koymalıyız. Kendimize layık
görmediğimiz hiçbir hareket ve davranışı müşterilerimize layık görmemeliyiz.
İlgi görmek İstiyorsak ilgilenmeliyiz, sevgi görmek istiyorsak sevmeliyiz,
saygı görmek istiyorsak, önce biz saygımızı göstermeliyiz. Unutmayalım ki tüm ilişkilerimizde
olduğu gibi iş ilişkilerimizde de ne verirsek onu alırız... Mükemmel bir ilişki
kurmanın yolu iyi niyetten geçer. İyi niyet göstergesi güler yüzlü, tatlı dilli
ve mütevazi olmaktan geçer. Benim sıkça kullandığım bir tabir vardır. “ İnsanın
büyüğü mütevazi olanıdır” veya “ Dolgun başak eğik, boş başak dik durur”
Önemli
olan insanın, sahip olduğu bilgi ve
tecrübeleri pratiğe geçirip - geçirmediğidir. Bir filozofun dediği gibi;
birinin benim hakkımda söylediği sözlerin bir önemi yoktur; bir insanın kendi
hakkında söylediklerinin de bir
önemi yoktur; önemli olan insanın yaptıklarıdır. Çünkü insanın ölçüsü onun pratiğidir, pratikte yaptıklarıdır.
Düşündüğü ve tasarladığı şeyleri hayata geçirip geçirmediği, hatta ne ölçüde hayata geçirdiğidir....
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder